重新啟動

It's never too late or, in my case, too early to be whoever you want to be.
There's no time limit.
Stop whenever you want.
You can change or stay the same.
There are no rules to this thing.
We can make the best or the worst of it.
I hope you make the best of it.

And I hope you see things that startle you.
I hope you feel things you never felt before.
I hope you meet people with a different point of view.
I hope you live a life you're proud of.
If you find that you're not,
I hope you have the strength to start all over again.

-- The Curious Case of Benjamin Button

新工作新生活,什麼都得自己慢慢摸索。
有時候很滿意這樣的生活,覺得很平穩安全,
有時候又覺得好像少了一些甚麼,
就又東翻西找,想要為生活添加一些不同的香料。
唉,為什麼我永遠無法滿意我自己呢?
為什麼我老是在重新啟動我的生活呢?

以前我都覺得自己很無趣很沒創意,
不過後來我發現,我把所有的創意都放在改造我自己上面。
我對別人都沒有意見都很能包容,但我對自己的意見最多。

看來我算是有創意的,而這輩子最偉大的作品大概就是我自己吧。

留言

這個網誌中的熱門文章

生活雜思

Let's Run!

最好的獎賞